علت ورم صورت بعد از ایمپلنت و راه های کاهش آن

ورم بعد از ایمپلنت دندان

اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می‌کنید ، ممکن است نگران این باشید که چقدر طول می‌کشد تا ورم بعد از ایمپلنت از بین برود. دهان شما باید در عرض 1_2 هفته پس از کاشت ایمپلنت، دوباره احساس طبیعی داشته باشد، اما اگر بعد از دو هفته، همچنان ورم بعد از ایمپلنت را احساس می‌کنید، این نشانه آن است که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

دلایل تورم بعد از کاشت دندان چیست؟

تورم نتیجه تجمع مایع در بافت‌ها است. تورم بعد از جراحی ایمپلنت دندان طبیعی است؛ زیرا این روش بدن برای مقابله با تروما است. کبودی نیز ممکن است رخ دهد؛ زیرا این روش دیگری است که بدن به تزریق‌ها و برش‌ها پاسخ می‌دهد. بسته به تعداد ایمپلنت‌های دندانی و طول و پیچیدگی جراحی، غیر معمول نیست که افراد با عنصری از تورم و کبودی در اطراف دهان، فک، گونه‌ها، چشم‌ها و کنار صورت مواجه شوند.

تورم بعد از کاشت چند روز طول می کشد؟

نوع روش ایمپلنتی که شما انجام خواهید داد بر طول مدت روند بهبودی تأثیر می‌گذارد:تورم بعد از کاشت چند روز طول می کشد

روش ساده ایمپلنت

اگر تحت یک عمل جراحی کاشت ایمپلنت ساده قرار گرفتید که نیازی به پیوند نداشته، به احتمال زیاد تورم بسیار کمی خواهید داشت و ناراحتی پس از درمان ممکن است چند روز طول بکشد. اگر درد دارید، دندانپزشک ممکن است برای تسکین شما دارو تجویز کند. شما باید بتوانید پس از هفت تا ده روز رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.

روش پیچیده ایمپلنت

کسانی که چندین جراحی ایمپلنت دارند، ممکن است ناراحتی بیشتری را تجربه کنند. پس از عمل، دندانپزشک به شما توصیه می‌کند تا شش هفته آینده فقط از غذاهای نرم استفاده کنید.

آیا تورم و کبودی صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است؟

چند روز اول پس از جراحی ایمپلنت، دردناک خواهد بود. ممکن است ترکیبی از تورم، بی حسی، خونریزی جزئی یا کبودی را تجربه کنید.آیا تورم و کبودی صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است

تورم و بی حسی

در طول فرایند بهبودی، تورم و التهاب ممکن است در اطراف محل ایمپلنت ایجاد شود. احساس بی‌حسی در اطراف دهان و لب‌ها، گونه‌ها و صورت طبیعی است.
این اثرات معمولاً در عرض یک هفته پس از جراحی کاهش می‌یابد، اما مهم است که تمام دستورالعمل‌های بعد از عمل توسط دندانپزشک خود را دنبال کنید تا بتوانید در طول این مدت ناراحتی را به حداقل برسانید.

خونریزی جزئی

خونریزی یکی از عوارض جانبی رایج جراحی ایمپلنت دندان است؛ زیرا این روش شامل برش بافت نرم و استخوان است. خونریزی ممکن است در چند روز اول پس از جراحی رخ دهد اما معمولاً پس از آن متوقف می‌شود.
اگر خونریزی بیش از این بازه زمانی رخ دهد، می‌تواند نشان دهنده عفونت باشد. عفونت‌ها نادر هستند، اما اگر قرمزی اطراف ایمپلنت ایجاد شد که طی چند روز از بین نمی‌رود، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا از انتشار آن به جریان خون (سپسیس) جلوگیری کنید.

کبودی صورت

کبودی اطراف لثه، دهان، لب‌ها یا پوست نیز پس از قرار دادن ایمپلنت دندان  در نزدیکی این نواحی رایج است. این معمولاً در عرض چند هفته پس از جراحی از بین می‌رود، اما اگر در طول درمان به این نواحی ضربه وارد شود، می‌تواند بیشتر طول بکشد.
لطفاً توجه داشته باشید که تا زمانی که داروی بیهوشی از بین می رود، غذا را به شدت گاز نگیرید یا دهان خود را نجوید.

تورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟

تورم می‌تواند چند روز، تا دو هفته بعد از عمل جراحی ادامه داشته باشد. تورم معمولاً تا حدود 24 ساعت پس از جراحی قابل توجه نیست و ممکن است، 2 تا 3 روز پس از جراحی افزایش یابد. پس از آن، تورم باید به آرامی کاهش یابد، اما ممکن است تا 10 روز وجود داشته باشد.تورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد

تورم بعد از ایمپلنت دندان چگونه برطرف می‌شود؟

• کیسه‌های یخ را هر بار 20 دقیقه در قسمت بیرونی صورت خود، به مدت 20 دقیقه قرار دهید. این کار را تا 48 ساعت اول پس از جراحی ادامه دهید.
  • کیسه یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید، آن را در یک حوله نازک بپیچید تا از پوست خود محافظت کنید.
  • پس از 72 ساعت، می‌توانید از کمپرس گرم و مرطوب روی گونه خود استفاده کنید.
  • در 3 روز اول سر خود را بالا نگه دارید و صحبت کردن و جویدن را محدود کنید.
  • ممکن است بعد از عمل خونریزی جزئی داشته باشید و این طبیعی است. برای کمک به کنترل خونریزی، گازی که مستقیماً روی ناحیه جراحی قرار داده شده است، به مدت 30 تا 45 دقیقه بلافاصله پس از جراحی گاز بگیرید. آرام استراحت کنید، مطمئن شوید که سرتان بالا است. اگر خونریزی ادامه داشت، گاز را ۱45 دقیقه دیگر تعویض کنید. داشتن بزاق خونی در 24 ساعت اول پس از جراحی طبیعی است. (توجه: اگر خونریزی ناخوشایند ادامه داشت، لطفاً برای راهنمایی با جراح خود تماس بگیرید.)
  • بخیه ها ممکن است 5 تا 7 روز باقی بمانند و نباید آنها را لمس کرد. سعی نکنید بخیه‌ها را ببرید یا بکشید. بخیه‌های گذاشته شده قابل جذب هستند. در صورتی که بخیه بیش از دو هفته باقی بماند، لطفاً برای قرار ملاقات برای برداشتن بخیه با مطب تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :تغذیه بعد از جراحی ایمپلنت

استفاده از مسکن‌ برای کاهش ورم بعد از ایمپلنت دندان

ما به بیماران توصیه می‌کنیم برای کاهش تورم و کاهش ناراحتی، از داروهای ضدالتهاب رایجی که احتمالاً در کابینت داروهای خود دارند، مانند ایبوپروفن استفاده کنند؛ همچنین پزشک شما می‌تواند مسکن قوی‌تری تجویز کند.
اگر دندانپزشک شما دوره‌ای از آنتی بیوتیک‌ها را برای کمک به کاهش خطر عفونت تجویز کرده است، مهم است که دوره مصرف دارو را کامل بگذرانید.(توجه: برای بیماران زن، آنتی بیوتیک‌ها ممکن است اثربخشی کنترل بارداری را تغییر دهند، لطفا با پزشک خود مشورت کنید )

چه زمانی برای تورم بعد از ایمپلنت به پزشک مراجعه کنیم؟

پس از کاشت ایمپلنت دندانی، روند بهبودی شروع می‌شود. زمان بهبودی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اینکه چقدر از دهان خود بعد از جراحی مراقبت می‌کنید، چقدر دهان شما قبل از عمل ایمپلنت سالم است، و اینکه آیا در حین یا بعد از جراحی عوارضی دارید یا خیر؛ همچنین شما می‌توانید درصورت نیاز به مشاوره، رزرو نوبت و دریافت خدمات ایمپلنت و مراقبت‌های بعد از آن، می‌توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی سروش مراجعه کنید.